Realizacja programu ,, Trzymaj formę ‘’ – I semestr 2012/ 2013-02-03

1. Program edukacyjny ,, Trzymaj formę’’ – VII edycja
2. Priorytetowe treści do realizacji w roku szkolnym 2012/2013 – aktywność ruchowa dzieci i młodzieży
3. Formy realizacji zadań z obszaru aktywność ruchowa dzieci i młodzieży :
• Rajd inauguracyjny czwartoklasistów
• Międzyszkolny Mikołajkowy turniej w koszykówce chłopców z udziałem reprezentacji SP 1, SP 29, SP 31
• Mikołajki na sportowo – gry i zabawy dla uczniów z klas IV-VI
• Turnieje sportowe o tytuł Mistrza Szkoły w piłce nożnej halowej i tenisie stołowym ; mecz o ,,palmę pierwszeństwa’’
• Drużynowy quiz sprawdzający znajomość przepisów gier sportowych – ,,Przepis na grę’’
• Wystawy prac plastycznych – ,,Bezpieczna szkoła’’, ,,Aktywnie zimową porą’’
• Udział w Igrzyskach Młodzieży Szkolnej – mini piłka nożna, mini siatkówka, sztafetowe biegi przełajowe, łyżwiarstwo szybkie, mini piłka ręczna

4. Zadania zrealizowane w obszarze żywienie dzieci i młodzieży :
• Konkurs wiedzy pt. ,, Zdrowie a żywienie ‘’
• Ankieta dla uczniów klas IV-VI określająca styl życia nastolatka
• Wystawa prac plastycznych – ,, Wiemy co jemy, zdrowi być chcemy’’
• Cykl zajęć o nawykach żywieniowych 10 – Latków
Całoroczne akcje żywieniowe – mleko i owoce w szkole, II śniadania, obiady

Wnioski do wyników programu zdrowotnego – ,, Wczesne diagnozowanie wad postawy u dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym oraz korygowanie nieprawidłowości ‘’

W wyniku badań przesiewowych prowadzonych wśród uczniów klas IV stwierdzono nieprawidłowości w postawie ciała u 78% badanych. Rodzice dzieci z tej właśnie grupy otrzymali pisemną informację z zaleceniem konsultacji u lekarza rodzinnego lub poradni wad postawy. Na terenie szkoły proponujemy podjąć następujące działania służące eliminowaniu problemu :
• Zwrócić uwagę i korygować pozycje przyjmowane przez uczniów podczas lekcji w celu wyeliminowania złego nawyku siedzenia a nawet półleżenia w ławce szkolnej
• Zorganizować wolne miejsca w klasowych szafach, w których uczniowie będą mogli zostawiać część podręczników , by w ten sposób zmniejszyć ciężar plecaków ; informację o tym przekazać rodzicom
• Opracować i wprowadzić zestaw ćwiczeń śródlekcyjnych kształtujących nawyk prawidłowej postawy ciała
• Przeznaczyć część zajęć wf na zajęcia ruchowe, które uczą dzieci świadomej postawy ciała
• Zorganizować spotkania z pracownikiem służby zdrowia , który przybliży uczniom temat prawidłowej postawy ciała
• W związku z bardzo niepokojącym wynikiem przeprowadzonych badań wystąpić o przydział godzin przeznaczonych na realizację gimnastyki korekcyjnej w szkole