„Deutsch – Plus”

Logo ohne Claim, grün, horizontal

Od września 2019 zakwalifikowaliśmy się do Projektu „Deutsch – Plus” organizowanym przez Goethe Institut w Warszawie. Projekt „Deutsch Plus” został objęty patronatem Ambasady Niemiec w Warszawie, a jednym z partnerów Projektu jest Polskie Stowarzyszenie Nauczycieli Języka niemieckiego. W ramach projektu organizatorzy przewidzieli dla uczniów wiele aktywności.  Szczegóły wkrótce!

CO NAS CZEKA W NAJBLIŻSZYM CZASIE:

<!–[if !supportLists]–>·    coś więcej niż KONKURS KULINARNY – zadaniem zgłoszonych 3-osobowych zespołów w ramach konkursu jest zaprojektowanie strony książki kucharskiej z przepisem z kuchni niemieckiej. Projekt powinien zawierać spis składników, opis wykonania dania oraz jego zdjęcie. Językiem pracy jest język niemiecki.  Termin zgłoszeń szkolnych do 11 października 2019, czas przygotowania projektu dania do końca października 2019. Trzy najlepsze zespoły z całej Polski zostaną zaproszone na galę w dniu 22 listopada 2019.

Do dzieła i Guten Appetit!

Chęć udziału w konkursie proszę zgłaszać do p. E. Buszko,

regulamin: https://www.goethe.de/resources/files/pdf183/regulamin_kochen.pdf

<!–[if !supportLists]–>·     <!–[endif]–>  JUŻ W LISTOPADZIE – w ramach aktywności wspierających rozwój znajomości języka niemieckiego zainteresowani uczniowie klasy 8a wezmą udział w warsztatach dotyczących ochrony środowiska. Uczniowie będą poznawać i rozwijać słownictwo tematycznie związane ze środowiskiem oraz doskonalić techniki wypowiedzi i porozumiewania się. 3-godzinne warsztaty poprowadzą animatorzy na co dzień pracujący w Instytucie Goethego w Warszawie. Liczymy na naukę powiązaną z dobrą zabawą.

EB.

„KOCH MIR WAS”

DEUTSCH PLUS

WORKSHOP „UMWELTSCHUTZ“

DEUTSCH PLUS

 

Warsztaty językowe

Klasa 8a uczestniczyła w pt 11 października 2019 w warsztatach językowych o tematyce UMWELTSCHUTZ (ochrona środowiska).
Warsztaty odbyły się jako jedna z aktywności projektu DEUTSCH PLUS, w którym w tym roku szkolnym uczestniczy nasza szkoła. Warsztaty prowadziła świetna animatorka z Instytutu Goethego w Warszawie, p. Małgorzata Bubik.
Pracy było bardzo dużo, zajęcia dość intensywne, co nie przeszkadzało jednak wszystkim dobrze się bawić.
W trakcie 2 godzin lekcyjnych uczniowie poznali słownictwo związane z ochroną środowiska, a następnie wykorzystywali je na różne  sposoby tzn: układali krzyżówkę, segregowali nazwy śmieci przyporządkowując je do różnych kolorów koszy, układali hasła językowe z użyciem nowego słownictwa.
Ostatnie wyzwanie to tzw> Lernstationen< , czyli praca grupowa polegająca na rozwiązaniu kilku różnorodnych ćwiczeń podsumowujących całe zajęcia. Również z tym wyzwaniem wszyscy poradzili sobie rewelacyjnie.
CZEKAMY NA DALSZE WYZWANIA JĘZYKOWE 🙂
EB