Wycieczka z historią w tle

„Podróże kształcą” – głosi znane powiedzenie. Potwierdzeniem tego była wycieczka do Krakowa i Wieliczki, na jaką 20 października br. pojechali uczniowie klas: IVc i IVd.

Pierwszym punktem  podróży było interaktywne centrum „History Land” w Krakowie. Tu, wśród niezwykłych makiet zbudowanych z ponad miliona klocków LEGO, odkrywaliśmy historię Polski. Obserwowaliśmy życie w łużyckiej osadzie w Biskupinie, śledziliśmy ruchy wojsk w bitwie pod Grunwaldem, stanęliśmy oko w oko ze smokiem wawelskim, dowodziliśmy wojskami podczas obrony Westerplatte, poznaliśmy wydarzenia z 13 grudnia 1981roku. Dużą niespodziankę sprawiła nam makieta Jasnej Góry wykonana z 220 tys. klocków, natomiast hitem okazał się wirtualny lot nad zabudowaniami klasztornymi Paulinów.

Kolejnym punktem wycieczki była Kopalni Soli w Wieliczce.  Już na starcie do pokonania  380 schodów  w głąb kopalni! Tam, podzieleni na dwie grupy, ruszyliśmy wytyczoną trasą poznawać historie i tajemnice kopalni, podziwiać solne komnaty, rzeźby
i podziemne jeziora …. oraz „posmakować” tej cennej przyprawy ze ścian korytarzy. Wszyscy zgodnie orzekli, że sól w Wieliczce jest bardziej słona.   Zwieńczeniem podziemnej wędrówki była okazała Kaplica Św. Kingi, gdzie wykonaliśmy pamiątkowe zdjęcie.

W błyskawicznym tempie dotarliśmy do ostatniego punktu wycieczki, jakim było Muzeum Historyczne Miasta Kraków w podziemiach Rynku. Dzięki multimedialnej ekspozycji poczuliśmy atmosferę panującą na średniowiecznym Rynku, poznaliśmy legendy związane
z powstaniem miasta.

Zmęczeni, ale pełni wrażeń, bogatsi w niezapomnianą, jakże cenną wiedzę, z pamiątkami
w plecakach i dosłownie, ze śpiewem na ustach, ruszyliśmy w kierunku Częstochowy.